افزایش ۵درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اسکان ۴۱۵هزار مسافر در استان یزد گفت: اسکان مسافران نوروزی در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵درصد افزایش داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری روز یکشنبه دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۴۱۵هزار و ۶۱۷ نفر بوده است که در این بخش نسبت به سال گذشته ۵درصد افزایش اسکان را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تشریح کرد: مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی تعداد ۶۹هزار و ۱۰۱ نفر، مجموع آمار اسکان در مدارس تعداد ۱۲۲هزار و ۵۲۱ نفر و مجموع آمار اسکان مسافران در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری نیز تعداد ۹۲هزار و ۵۳۰ نفر تا شب گذشته بوده است.

او با بیان اینکه مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز تعداد ۹۲هزار و ۳۵۰ نفر بوده است، گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی در مراکز دارای مجوز، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی تعداد ۳۹هزار و ۱۱۵ نفر بوده است.

رستگاری در خصوص مجموع آمار ترددهای ورودی به استان یزد از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۷۸۱هزار و ۹۸۸ دستگاه بوده است که ۵درصد افزایش تردد ورودی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بیان کرد: مجموع آمار ترددهای خروجی نیز در همین بازه زمانی تعداد ۷۸۳هزار و ۸۵۱ دستگاه بوده که نشان از افرایش خروجی سه‌درصدی دارد.

او بیان کرد: مجموع مسافران ورودی به استان از طریق قطار از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۱۶هزار و ۳۰ نفر و مجموع مسافرین خارج‌شده در این مدت ۱۵هزار و ۲۱۰ نفر است.

رستگاری بیان کرد: همچنین مسافرانی که از طریق هواپیما وارد استان شدند تعداد ۱۱هزار و ۱۸۸ نفر و مجموع مسافران خارج‌شده از طریق پرواز در این مدت ۱۲هزار و ۱۵۷ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: مجموع آمارهای استان در بازدید مسافران از بناهای شاخص از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ بالغ‌بر ۳۵۸هزار نفر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha