بیش از  ۲۱۰۷ نفر از کارگاه‌های روستای ملی سفال در مازندران بازدید کردند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، گفت: بیش از ۲۱۰۷ نفر از کارگاه‌های سفال سلیم‌آباد، روستای ملی سفال در شهرستان تنکابن استان مازندران بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، عاطفه شعبانی دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به ثبت روستای سلیم آباد در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان روستای ملی سفال در کشور، گفت: سلیم‌آباد به دلیل توانمندی‌های ساکنین این روستا در تولید سفال سنتی با گل رس بومی منطقه مورد توجه ویژه قرار گرفته و اکنون به عنوان یک مقصد گردشگری در غرب مازندران به شمار می‌آید.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دوشان، تنور، گلدان، کاسه‌های سفالی ماست را از جمله محصولات بومی تولید شده در این روستا برشمرد و افزود: سلیم‌آباد در منطقه‌ای جنگلی با خاک رس قرمز رنگ و ساکنینی هنرمند، سخت‌کوش ومیهمان‌نواز از جمله روستاهای ملی صنایع‌دستی استان مازندران است که بازدید کنندگان زیادی دارد و به دلیل وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی گردشگران زیادی در این مکان درایام نوروز اقامت ‌کردند.

او از حضور سفیر سوئد و ژاپن با خانواده‌هاشان اشاره کرد و گفت: تنوع و کیفیت محصولات و کارگاه‌های فعال این روستا در کنار جذابیت‌های بصری گردشگری این روستا را به برندی در منطقه تبدیل کرده است.

شعبانی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر ۲۱۰۷ نفر از ‌کارگاه‌های سفال روستای سلیم‌آباد بازدید کردند و بیش از یک میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی در کارگاه‌های این روستا به فروش رسید.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اجرای موسیقی سنتی، آیین‌های نوروزی، نوروزخوانی، پوشیدن لباس سنتی مازندران و عکاسی از نمونه خلاقیت‌ها و فعالیت‌های جنبی دراین کارگاه‌های سفال در سلیم‌آباد است که مخاطبان زیادی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011302023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha