ورود بیش از ۹میلیون و ۷۰۰هزار نفر زائر به خراسان رضوی

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به موج سوم سفر به مشهد مقدس از ورود بیش از ۹میلیون و ۷۰۰هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۲ فروردین ماه جاری مجموعا ۹میلیون و ۷۴۷هزار و ۲۵۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بیشتر آمار ورود مسافر به تعداد ۸میلیون و ۲۵۴هزار و ۳۵۱ نفر با وسایل حمل و نقل شخصی به استان و مشهد سفر کرده‎‌اند.

او ادامه داد: هم‎چنین تعداد ۷۰۲هزار و ۸۸ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای، ۵۰هزار و ۴۱۶ نفر از طریق راه‌آهن، ۲۸۴هزار و ۴۰۲ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) مشرف شده‌اند.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآور شد: در موج سوم سفر به خراسان رضوی بازگشت مسافران از خراسان رضوی آغاز شده، البته تدابیر لازم برای بازگشت مسافران اندیشیده شده است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی طی شبانه روز گذشته در واحدهای اقامتی رسمی مشهد ۵۹درصد، واحدهای موقت ۵۴درصد، واحدهای اضطراری ۳۰درصد بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011302028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha