موزه صنعت فرخ‌شهر از موزه‌های ارزشمند چهارمحال و بختیاری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: موزه صنعتی فرخ‌شهر با عنوان «موزه صنعت قهفرخ» یک موزه ارزشمند در استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان شامگاه دوشنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در بازدید از موزه صنعت قهفرخ تأکید کرد: این موزه به‌تازگی با ترکیب و چینش جدید در محل عصارخانه رضوی این شهر از سوی سید رحمان موسوی از فعالان بخش خصوصی بازگشایی شده و مکان مناسبی برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی به‌شمار می‌رود ‌

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به زبانزدی ویژگی فرهنگی فرخ‌شهر در این استان افزود: مردم فرخ‌شهر علاقه‌مندی خاصی به موزه‌داری و نگهداری از وسایل قدیمی دارند.

او حفظ هویت و انتقال آداب، رسوم و فرهنگ به نسل‌های آینده را ضروری اعلام و تصریح کرد: لباس‌های قدیمی پوشش‌های مناسبی در سرما و گرما بوده‌اند که البته امروز کمتر مورد استفاده است.

جیلان یادآور شد: مردم شهرستان فرخ‌شهر به امور فرهنگی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و از میراث نیاکان خود حفظ و حراست می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مردم فرخ‌شهر به حفظ بناهای تاریخی و مرمت آن‌ها اهمیت فراوانی می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011302043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha