اقامت بیش از ۲ میلیون و ۶۵۷ هزار نفر شب در فارس

دبیر ستاد خدمات سفر استان فارس و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۳ به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در این ایام پرداخت و گفت: از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ جمع کل آمار اسکان مسافران نوروزی در واحدهای اقامت‌های رسمی و غیررسمی و اضطراری استان فارس به ۲میلیون و ۶۵۷هزار و ۷۳۰ نفر شب رسیده است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده در مدت مذکور ۵۷۳هزار و ۵۵۰ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی و غیره اسکان یافتند. همچنین آمار اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری شامل مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس سالن‌های ورزشی، حسینه هاو مساجد و... به ۲میلیون و ۸۴هزار و ۱۸۰ نفر شب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: بابیان اینکه درمدت تعیین‌شده تعداد کل ترددهای استانی (رؤیت پلاک) به ۲۱ میلیون ۳۶۴هزار و ۸۹۸ رسیده است افزود: در این مدت ۵۷ سفر ریلی ورودی و خروجی با ۹۹۶۳ نفر مسافر ورودی همچنین ۶۶۴ پرواز ورودی داخلی و خارجی با ۷۷هزار و ۳۳۹ نفر مسافر ثبت‌ شده است.

او در خصوص آمارهای ارائه‌شده اورژانس استان (مأموریت‌های ۱۱۵ آزادراه) نیز گفت: کل مأموریت‌های اورژانس در این مدت به ۱۵هزار و ۵۷۲ مأموریت رسید.

ثابت اقلیدی در رابطه با بازدیدهای نظارتی از تأسیسات و مؤسسات گردشگری و تمامی مراکز خدمات‌رسانی ایام نوروز در استان فارس گفت: در این ایام ۱۲۵۶ مورد بازدید از کل تأسیسات گردشگری استان انجام شد که در این بازدیدهای نظارتی ۳۷۵ تذکر، ۵۵ اخطار و ۱۲۰ تشویق و ۲۵ مورد هم به تعزیرات حکومتی معرفی شد و همچنین ۳۴۲ مورد تعطیلی واحدهای غیرمجاز اقامتی و پذیرایی با همکاری اداره کل نظارت بر اماکن نیروی انتظامی فارس ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش به آمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های مذهبی تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده ۴میلیون و ۳۲۵هزار ۳۶۲ نفر بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، ۶میلیون و ۲۸۹هزار و ۱۵۶ بازدید از سایت‌های تفریحی طبیعی و تاریخی همچنین یک میلیون و ۳۷۳هزار ۳۷۲ نفر بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ثبت‌شده است که جمع کل این بازدیدها ۱۱ میلیون و ۹۸۷هزار و ۸۹۰ نفر بازدیدکننده می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha