افزایش گردشگران نوروزی اهواز در پیک دوم سفرها/ اسکان بیش از ۸هزار خانوار از ابتدای نوروز ۱۴۰۳

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به این‌که ۸۲۹۱ خانوار از ابتدای تعطیلات نوروزی در کمپ‌های نوروزی این شهر اسکان یافتند گفت: در پیک دوم سفرها شاهد افزایش گردشگران نوروزی در اهواز بودیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی شمس اظهار کرد: ستاد اسکان شهرداری اهواز ۲۸ اسفندماه آغاز به کار کرد و امکانات مورد نیاز برای اسکان گردشگران نوروزی در پارک لاله و نمایشگاه بین‌المللی اهواز تأمین شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان این‌که ۸۲۹۱ خانوار در کمپ‌های نوروزی این شهر اسکان یافتند گفت: هر خانوار حداقل یک شب در این اماکن اسکان داده شدند و بیشترین مدت سکونت نیز مربوط به یک خانواده بود که یک هفته سکونت داشتند.

او افزود: از ابتدای تعطیلات تا پنجم فروردین‌ماه، حدود ۲هزار خانوار در کمپ‌های نوروزی اسکان یافتند که در پیک دوم سفرها، شاهد افزایش گردشگران نوروزی در اهواز بودیم. با توجه به بارش باران در این روزها، با تلاش مجموعه مدیریت شهری هیچ مسافری در باران نماند و همگی اسکان داده شدند.

شمس با اشاره به برگزاری گشت‌های گردشگری و جشنواره‌های فرهنگی در محل کمپ‌های نوروزی گفت: در روزهای نوروز تلاش کردیم با نظارت همه‌جانبه، شرایط برای رضایت هرچه بیشتر مردم و مهمانان نوروزی فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: در این کمپ‌ها امکانات مورد نیاز از جمله سرویس بهداشتی، حمام، پارکینگ، چادر و استقرار نیروهای اورژانس، هلال‌احمر و نیروی انتظامی به‌منظور تأمین امنیت گردشگران در نظر گرفته شد. بعد از افطار نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی و تدارک سفره افطار انجام شد. 

او ادامه داد: همچنین یک دستگاه اتوبوس گردشگری، نسبت به جابه‌جایی گردشگران و بازدید آن‌ها از اماکن تفریحی و گردشگری اهواز، در کمپ‌های نوروزی مستقر بود و روزانه مهمانان نوروزی از محل‌های دیدنی و تاریخی شهر مانند بنای معین‌التجار، پل‌های تاریخی، حرم علی بن مهزیار و بازار نادری اهواز بازدید کردند.

شمس خاطرنشان کرد: در ساحل رودخانه کارون باید بازی‌های متنوع و تفریحات آبی در نظر گرفته و اسکله‌های بهتری آماده شود و در اولین فرصت باید این امکانات ایجاد شود تا شهروندان و گردشگران در اهواز از آن بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha