اقامت بیش از ۹۰۰هزار نفر در البرز در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز میزان کل اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، اضطراری و غیررسمی استان را از ۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۹۰۰هزار نفر عنوان کرد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی افزود: از این میزان اقامت ۱۳۰هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، ۸۰۰هزار نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۱۷هزار نفر در اقامتگاه‌های اضطراری بوده است.  

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: در اکثر شهرستان‌های استان به خصوص ساوجبلاغ تعداد زیادی ویلا به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند که نیاز به ساماندهی دارند تا بتوان در آمار رسمی اقامت به شمار بیایند.  

او با اشاره به اینکه شهرستان‌های ییلاقی استان البرز مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران است، گفت: هر کدام از شهرستان‌های استان به خصوص ساوجبلاغ، چهارباغ و طالقان در ایام تعطیلات میزبان تعداد زیادی از گردشگران هستند که اکثرا در اقامتگاه‌های غیر رسمی اقامت می‌کنند.

خاکی با بیان اینکه استان البرز ظرفیت‌های گردشگری زیادی به ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی دارد، گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند این استان را به یکی از مقاصد سفر به خصوص برای پایتخت‌نشینان تبدیل کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha