هلال احمر زنجان در طرح نوروزی به بیش از ۸۴ هزار گردشگر نوروزی خدمات داد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ۱۹ روز گذشته ۸۴هزار و ۲۱۰ گردشگر نوروزی در قالب طرح‌های مختلف نوروزی از هلال احمر این استان خدمات دریافت کرده‌اند. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حکمت‌اله هاشمی روز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار «هم راه‌تان هستیم» از ۲۴ اسفند سال گذشته در حوزه‌های خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان آغاز شد و روند ارائه خدمات ادامه دارد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجانخاطرنشان کرد: خدمات امدادی در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، داوطلبانه و درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال احمر استان زنجان جریان دارد. 

او گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان سیزدهمین روز از فروردین سالجاری تیم‌های عملیاتی امداد و نجات برای ۱۸۱ نفر خدمات امدادی ارائه داده اند. 

هاشمی اظهار کرد: درحوزه خدمات بشردوستانه ۴۹هزار و ۵۹۳ مسافر نوروزی در ایستگاه‌های ثابت و سیار معاونت جوانان خدمات مختلفی را دریافت کردند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآوری کرد: این خدمات در بخش‌های پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، اطلاع‌رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه را از طرح‌های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب بوده است. 

او به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز درهفت پست ثابت در قالب طرح‌های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت و پویش هلال رحمت با مشارکت و فعالیت داوطلبان بهره‌مند شده اند. 
هاشمی تاکید کرد: در هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان ۱۳۳۰ ساعت آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به مسافران نوروزی ارائه شده است. 

هاشمی ادامه داد: در درمانگاه و داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز به هموطنان خدمات ارائه شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ازهموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha