۱۲هزار و ۴۳۲ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی دیدن کردند

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری، ۱۲هزار و ۴۳۲ نفر از موزه‌های استان دیدن کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، وحید بهفرنژاد روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در ایام نوروز امسال ۱۹ موزه خصوصی و دولتی در سطح استان برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران فعال بوده است.

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۱۱ موزه زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شش موزه نیز به صورت خصوصی و دو موزه توسط سایر ادارات، اداره و مدیریت می‌شود.

او افزود: در بین موزه‌های تحت مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ایام نوروز سه موزه‌ مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند شامل موزه باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و مشاهیر و مفاخر ملی با ۲۳۶۳ مورد، بیشترین بازدید را داشته است.

بهفرنژاد ادامه داد: در حوزه موزه‌های خصوصی نیز موزه ژئوپارک طبس با 1۹۵۹ بازدید بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده است.

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این ایام علاوه به سه موزه باغ اکبریه بیرجند، دو موزه مردم شناسی و مشاهیر در خانه تاریخی سلطانی و موزه آب در قاین، موزه مردم شناسی در شهرهای فردوس، خضری، سرایان، نهبندان و طبس نیز در استان به روی علاقه‌مندان باز بود.

او ادامه داد: همچنین در بخش خصوصی، موزه بشرویه، موزه عروسک، لباس و منسوجات سنتی، میراث پهلوانی بیرجند و موزه عکس قاین و موزه ژئوپارک طبس در ایام نوروز برای بازدید علاقه‌مندان، مسافران و گردشگران باز بود.

بهفرنژاد تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز، ساعت کاری موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی استان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ اعلام شد.

او با اشاره به کاهش ۳۸درصدی بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: صدور یک بلیت برای بازدید از چند موزه (مجموعه جهانی باغ اکبریه بیرجند) و افزایش قیمت بلیت یکی از دلایل کاهش بازدید (بلیت) بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha