افزایش ۱۴ درصدی تردد بین‌ استانی در سیستان‌وبلوچستان/ زیرساخت‌های گردشگری دریایی در حال تکمیل است

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: تردد بین استانی در استان سیستان و بلوچستان امسال ۱۴ درصد افزایش یافته است که نشان از رونق سفر و گردشگری در این استان مرزی است.

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به افزایش تردد بین استانی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استان‌های فارس و هرمزگان در رتبه‌های بعدی قرار دارند و بعد از آن می‌توان به استان خراسان رضوی و مازندران اشاره کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تقویت ناوگان دریایی برای جابجایی مسافران اشاره کرد و افزود:  در بخش دریایی در نوروز امسال، ۲میلیون و ۵۴۸ هزار نفر امسال جابجا شدند. گردشگری دریایی در ایران روبه رشد است و زیرساخت‌های این حوزه در حال تکمیل شدن هستند.

نفیسی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات این وزارتخانه در نوروز ۱۴۰۳، تأمین ناوگان و تهیه بلیت بود برای همین این موضوع را مدنظر قرار دادیم و سعی کردیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی افزود: عرضه بلیت‌ها را در نظر داشتیم که عرضه عادلانه بلیت را مدنظر قرار دهیم. علاوه بر پیش‌فروش، بلیت‌ها به صورت روزانه نیز به فروش رسید.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کنار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌ها، سعی در خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به مسافران نوروزی داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011602272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha