تردد نزدیک به ۵۹میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان تهران

از ابتدای آغاز طرح نوروزی اداره کل استان تهران ۵۸میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده‌اند.

به گزارش میراث آریا، مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه جاری ۵۸میلیون و ۹۷۷هزار و ۷۴۱ یک تردد در کلیه محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

او افزود: از این تعداد بیش از ۵۶میلیون و ۲۱هزار و ۷۸۴ تردد مربوط به خودروهای سبک و 2میلیون و ۹۵۵هزار و ۹۵۷ تردد مربوط به خودروهای سنگین بوده است.

خضری تصریح کرد: پرترددترین محور استان محور، آزاد راه تهران-کرج با ثبت بیش از 4میلیون و ۲۲۱هزار و ۷۵۳ تردد در طول طرح و بیشترین تردد روزانه در محور آزادراه تهران-کرج (رفت به سوی کرج) در روز بیست هشتم اسفند با میزان تردد ۱۲۸هزار و ۱۱۱ تردد ثبت شده و محور آزادراه کرج- تهران (بازگشت به سوی تهران) مربوط به روز ۱۴ فروردین با میزان تردد ۱۲۶هزار و ۵۰۶ تردد ثبت شده در سطح استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران همچنین گفت: از این میزان تردد ثبت شده تعداد 6میلیون و ۷۳۹هزار و ۴۲۱ وسیله نقلیه از استان خارج و تعداد ۶میلیون و ۹۲هزار و ۲۸۷ دستگاه انواع وسیله نقلیه نیز به استان وارد شده‌اند. آمارها از میزان تردد، در مقایسه با ترددهای ثبت شده در مدت مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۲.۱ درصدی خروجی و ۴.۱ درصدی ورودی به استان خبر می‌دهد.

او در پایان افزود: علی رغم اینکه طرح نوروزی این اداره کل تا پایان روز پانزدهم فروردین ادامه دارد، اما نیروهای راهداری و گشت‌های راهداری در کلیه محورهای مواصلاتی استان تهران، راهدارخانه ‌ها و ادارات شهرستانی تا پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر در آماده‌باش کامل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011602292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha