جلسه هماهنگی جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان برگزار شد

جلسه هماهنگی دهمین جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان در محل فرمانداری شهرستان بیله‌سوار برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جلسه هماهنگی دهمین جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، گفت: دهمین جشنواره کوچ عشایر شاهسون امسال برای دومین دوره متوالی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: برگزاری موفق این جشنواره در سال گذشته و در قالب رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور سفرای کشورهای مختلف بازخوردهای مثبتی را به همراه داشت که نشان دهنده ظرفیت‌های زندگی عشایری و اقتدار کشورمان در منطقه صفر مرزی بود.

او تاکید کرد: سابقه این جشنواره و توجه ویژه به آن در سال گذشته مسئولیت ما را دو چندان می‌کند تا برای برگزاری باشکوه‌تر آن در سال جاری تلاش کنیم و این اتفاق با همکاری فرمانداری بیله‌سوار، اداره کل امور عشایری و نهادهای مرتبط شهرستانی و استانی ممکن خواهد بود.

محمدی ادیب با اشاره به پیشنهاد تاریخ ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه به عنوان زمان برگزاری جشنواره، ادامه داد: برنامه جشنواره به صورت کامل آماده است و اداره کل میراث‌فرهنگی استان آماده برگزاری این جشنواره است اما در زمینه تامین اعتبار باید هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های استانی و شهرستانی و بخش خصوصی انجام شود تا مشکلی در مسیر برگزاری این جشنواره مهم رخ ندهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بعد از این جلسه با امام جمعه شهر جعفرآباد که محل برگزاری جشنواره کوچ عشایر است نیز دیدار کرده و درمورد چگونگی برگزاری این جشنواره تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011702298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha