کاهش ۱۵درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای استان خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳

دبیر شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی گفت: علیرغم افزایش ترددهای جاده‌ای، شاهد کاهش ١۵ درصدی جانباختگان حوادث جاده‌ای استان خراسان رضوی در نوروز ١۴٠٣ هستیم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید مهدی حسینی امروز جمعه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: با وجود  افزایش ترددهای نوروزی در محورهای استان خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با تلاش‌های صورت گرفته و براساس آمارهای نهایی اعلام شده در طرح نوروز ۱۴۰۳ تا ‌پایان روز ۱۴ فروردین ماه، آمارهای حوادث رانندگی جاده‌ای استان خراسان رضوی در همه بخش‌ها کاهشی بوده است.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع تعداد تصادفات ۲۶درصد کاهش، تعداد جانباختگان ۱۵درصد کاهش و تعداد مجروحین ۱۳درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته است.

او با اشاره به اینکه در معابر درون شهری استان نیز آمارها حاکی از کاهش ۳۶درصدی جانباختگان نسبت به سال گذشته است، تصریح کرد: در تحلیل تصادفات جاده‌ای استان مهم‌ترین عامل شکل‌گیری تصادفات، خودروهای سواری هستند که با ۸۳درصد بیشترین سهم را دارند. همچنین در عوامل وقوع تصادفات عدم توجه به جلو با ۴۲درصد و پس از آن تخطی از سرعت مجاز با ۱۹درصد بیشترین سهم و در نوع تصادف، عامل واژگونی با ۴۸درصد و در ساعات وقوع تصادف نیز ساعت ۱۶ تا ۱۸ بیشترین فراوانی را در محورهای برون شهری استان داشته است. ‌

حسینی تاکید کرد: محور غرب استان با سهم ۴۴ درصدی تصادفات بیشترین حوادث رانندگی را در این مدت داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011702325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha