طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان بازبینی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان در حال بازبینی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی روز ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: برای اجرای طرح توسعه بقاع متبرکه هر ساله سهمیه‌ای به استان ابلاغ می‌شود و بخشی از این کار توسط هیئت امنای بقاع با نظارت اوقاف انجام می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در بقعه قیدار نبی در سال‌های اخیر بیش از ۶هزار مترمربع توسعه داشتیم، افزود: از محل درآمد و موقوفات قیدار نبی مجوزی را از سازمان أخذ کردیم و ۶هزار متر کف‌سازی و سنگ‌فرش شده است.

او به آزادسازی خانه‌های اطراف بقعه قیدار نبی اشاره کرد و گفت: نزدیک ۲۰ میلیارد برای آزادسازی این منازل هزینه شده است.

کرمی احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی را از دیگر خدمات این بقعه برشمرد و افزود: باید با علاوه بر احداث و توسعه بخش‌های خدماتی، مبالغی را برای نگهداری اختصاص داد و هزینه نگهداری آن ۵۰ میلیون است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان نیز در حال بازبینی است و به زودی طرح توسعه به تصویب می‌رسد و با فازبندی پروژه به اجرا درمی‌آید.

او گفت: تاکنون ۱۴ چشمه سرویس بهداشتی احداث شده که البته تصدی سرویس‌های بهداشتی در شهر با شهرداری است و شورا باید به‌کارگیری نیروی خدماتی برای این محل را مصوب کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha