صنایع‌دستی در کوه سرخ قابل توسعه است/ مزیت شرکت تعاونی ذی‌نفع شدن همه است

مدیرعامل شرکت تعاونی تارجامه گفت: صنایع دستی با توجه به مردمی بودن آن و تطبیق با شرایط شهرستان کوه سرخ قابل توسعه است.

به گزارش میراث آریا، محسن گلی با بیان این که این شرکت تعاونی توسط بانوان روستایی ایجاد شده است، گفت: کارگاهی با 25 نیروی شاغل راه‌اندازی کردیم،‌ البته در خانه‌ها هم حدود 70 نفر تحت پوشش شرکت تعاونی هستند و در حال حاضر حدود 70 نیرو نیز در حال آموزش وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تارجامه با اشاره به این که در منطقه کوه سرخ صنایع بزرگ قابل رشد نیست،‌ گفت: این شهرستان زیرساخت‌های توسعه صنعت را ندارد و غالب مردم هم کشاورز هستند اما توسعه صنایع دستی با توجه به مردمی بودن آن و تطبیق با شرایط شهرستان کوه سرخ،‌ قابل توسعه است.

این مسئول با بیان این که مزیت شرکت تعاونی ذی‌نفع شدن همه است، گفت: اگر قرار است سودی حاصل شود به همه اعضا می‌رسد و این اقدام را نیز به همین منظور انجام دادیم تا منفعت آن به تمام اعضا برسد.

او با اشاره به این که در شرکت تعاونی همه باهم ذی‌نفع هستند،‌ تصریح کرد: ما حدود هشت ماهی است آغاز به کار کردیم و برای آغاز به فعالیت خود از کارگاه‌های موفق بازدید داشتیم سپس نسبت به تجهیز و تامین مواد اولیه اقدام کردیم.

این فعال اقتصادی از همراهی بنیاد علوی و اداره میراث شهرستان کوه سرخ یاد کرد و گفت: تا امروز، در بیش از هفت نمایشگاه شرکت کردیم و توانستیم مهر اصالت کیفیت کالا دریافت کنیم.

گلی با بیان این که در حال حاضر که سطح تولید زیاد نیست در کوه سرخ و کاشمر همه محصولات ما در داخل استان فروش می‌رود،‌خاطرنشان کرد: با توجه به هم مرز بودن ما با کشور افغانستان،‌تصمیم داریم که در بازارچه‌های دوستی کشور افغانستان شرکت کنیم چرا که یکی از کشورهای مصرف‌کننده محثولات ما،‌کشور افغانستان است.

او در پایان،‌ با اشاره به صادرات محصولاتشان به سوریه و عراق و قطر علاوه بر افغانستان،‌ گفت: تلاش میکنیم تا ظرفیتهای خود را در کشور معرفی کنیم و بتوانیم در حوزه صادرات پرقدرت وارد شویم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha