ستاد خدمات سفر امسال خدمت‌رسانی مطلوبی داشت/ بازارچه‌های عرضه صنایع‌دستی در ورودی شهرها دائمی شود

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه با اشاره به حجم سفرهای نوروزی انجام شده، گفت: ستادهای خدمات سفر امسال خدمت‌رسانی مطلوبی به گردشگران و مسافران نوروزی داشتند و من به نوبه خودم ضمن تشکر از تلاش همه اعضای این ستادها، به آنان خداقوت می‌گویم.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا اظهار کرد: حقیقتا امسال در حوزه سفرهای نوروزی اتفاقات بسیار خوبی افتاد و شاهد خدمت‌رسانی شایسته و مطلوب به گردشگران بودیم. من به همکاران خوب‌مان در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری  و صنایع‌دستی و همه اعضای ستادهای خدمات سفر در سراسر کشور خداقوت و خسته نباشید می‌گویم. چرا که فعالانه زحمت کشیدند و تلاش کردند و در راستای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی شبانه‌روزی تلاش کردند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه افزود: در این میان شاهد این بودیم که خدمت‌رسانی شایسته به مسافران استان خراسان رضوی و خصوصا شهرهای مشهد و یا نیشابور و دیگر شهرهای تابعه این شهرستان به خوبی انجام شد و مسافران و گردشگران امسال با مشکلات کمتری روبه‌رو بودند.

او اضافه کرد: با این حال و با توجه به تردد میلیونی در این مسیر که سالانه میزبان ده‌ها میلیون زائر و مسافر است، میزان زیرساخت‌های گردشگری باید تقویت شود. تلاش‌های زیادی شده اما امکانات رفاهی مانند مراکز اقامتی، سرویس‌های بهداشتی و ... باید توسعه و تقویت شود.

ارکانی ادامه داد: در سفر سال گذشته مهندس ضرغامی به نیشابور بازدیدی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان داشت و در جریان مسائل قرار گرفت و از نزدیک به بررسی این مسائل پرداخت. امید داریم با تزریق بودجه و اعتبارات مناسب این زیرساخت‌ها تقویت شود.

این نماینده مجلس سپس به اهمیت سفر در نوروز اشاره کرد و افزود: من به‌عنوان نماینده هر سال در نوروز حوزه انتخابیه هستم. نیشابور و شهرهای اطراف آن بسیار زیبا هستند. مردم را به سفر به نیشابور و بازدید از جاذبه‌های زیبای گردشگری و تاریخی این خطه دعوت می‌کنم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه گفت: این در حالی است که در صنایع‌دستی نیز ظرفیت‌های خوبی را داریم. شهرستان فیروزه را داریم که معدن فیروزه در آنجا واقع است. در کنار آن سایر رشته‌های فعال صنایع‌دستی را داریم و امسال در نوروز بازارچه‌های صنایع‌دستی را داشتیم اما با توجه به ظرفیت‌های بزرگ این حوزه، ایجاد شهرک فیروزه ضرورت دارد.

ارکانی اضافه کرد: این در حالی است که در سایر رشته‌ها مانند نگارگری این شهرستان دارای تابلوهای دست‌سازی است که ترکیبی از هنر قلمدان‌سازی، خوشنویسی و نگارگری است. این‌ها ظرفیت‌های بزرگی است که در شهرستان فعال است و امید داریم که به این ظرفیت‌های هنری در نیشابور توجه شود.

او ادامه داد: صنایع‌دستی ظرفیت بزرگ کشور و این منطقه است. کاری که ما توانستیم در این باره انجام دهیم اضافه شدن چند رشته مرتبط با صنایع‌دستی در دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای استان است. با این حال صنایع‌دستی نیازمند حمایت‌های بیشتری است. بازارچه های صنایع دستی در ورودی شهرها نیز یکی از اقدامات خوب وزارت میراث فرهنگی و دولت است که باید یه صورت دائمی ادامه پیدا کند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در ادامه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری منطقه نیشابور اشاره کرد و افزود: آرامگاه خیام، آرامگاه عطار، مقبره کمال‌الملک، مسجد چوبی، امامزاده محمد محروق، معدن فیروزه، کاروانسرای شاه عباسی، مسجد جامع، قدمگاه امام رضا (ع) و ... اماکن زیبای گردشگری و تاریخی این منطقه هستند که همه ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر است و در نوروز جمعیت زیادی از این اماکن بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha