برقراری نزدیک به ۱۹ هزار و ۵۰۰ پرواز در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام ۱۹ هزار و ۴۷۸ پرواز در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت حد فاصل ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین امسال خبر داد.

به گزارش میراث آریا، حسین آجیلیان ممتاز، مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در نشست خبری روز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ با موضوع ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این عملیات که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری اجرا شده است، ۱۹ هزار و ۴۷۸ پرواز در ۵۶ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت برقرار شده و ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۳۷ مسافر اعزام و پذیرش‌ شده‌اند.  

او افزود: از مجموع پروازهای انجام‌شده، ۱۶۷۱ پرواز خارجی شامل ۲۰۰ هزار و ۵۹۷ مسافر و تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۷ پرواز داخلی شامل ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۰ مسافر از فرودگاه‌های کشور تحت مالکیت این شرکت بوده است.

آجیلیان با بیان اینکه رشد حدود ۳ درصدی که قبلاً پیش‌بینی شده بود محقق شد، گفت: بر اساس آمار بیشترین سفر داخلی به مشهد و کیش بوده و بیشترین سفر خارجی به ترکیه و دوبی انجام‌شده است. همچنین ۵ فرودگاه پر تردد به‌ترتیب مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده است.

مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به برنامه‌های فرهنگی ارائه‌شده در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت با هدف برقراری فضایی شاد و دلپذیر اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش راه آسمان نیز مورد استقبال مسافران در طول سفرهای نوروزی قرار گرفت و شاهد مشارکت بالای مردم در این پویش بودیم. در حوزه رسانه‌ای نیز طبق یک برنامه‌ریزی مشخص به‌صورت روزانه آمار پروازهای انجام‌شده و تعداد مسافران از طریق رادیو اعلام شد.

او در انتها افزود: سامانه پیامکی ارسال پیشنهادات و انتقادات از میزان رضایتمندی به شماره ۱۰۰۰۷۰۶۹ به‌ صورت ۲۴ساعته نظرات مسافران را دریافت و رصد کرد و سامانه تلفنی ۱۹۹ نیز مثل همیشه پاسخگوی سؤالات مردم در خصوص اطلاعات پروازی بود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha