افزایش ۵۵درصدی بازدید گردشگران نوروزی از موزه مردم‌شناسی تربت جام

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌جام از افزایش ۵۵درصدی بازدید گردشگران نوروزی از موزه مردم‌شناسی این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، فرامرز صابرمقدم امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: موزه مردم‌شناسی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی رباط جام با وجود فضاها و غرفه‌های متنوع کلکسیونی از ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی منطقه تربت جام را به نمایش گذاشته و مکانی برای آشنایی با فرهنگ ارزشمند قدیمی این محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌جام ادامه داد: در این موزه غرفه‌های نوازندگان سنتی، کارگاه ساخت دوتار و نمایش سازهای منطقه، غرفه فرت‌بافی، قالی و قالیچه‌بافی، بافت گلیم، عطاری و گیاهان دارویی، چادر عشایر، بازی‌ها و حرکات آیینی، نحوه معیشت و پخت نان، رنگرزی سنتی، سفال‌گری و میراث کشاورزی به نمایش گذاشته شده است.

او یادآور شد: با آغاز فعالیت‌های نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر، بیشتر گروه‌های دانش آموزی و با آغاز تعطیلات نوروزی مسافران و گردشگران از غرفه‌های موزه بازدید کردند.

شهرستان تربت جام با وجود آثار و ابنیه تاریخی، مناطق طبیعی و کوهستانی و هنرهای سنتی یکی از قطب‌های مهم گردشگری شرق خراسان محسوب می‌شود که مهم‌تریت آثار این شهرستان شامل مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، مسجد و مزار خواجه عزیزالله، مجموعه تاریخی لنگر و روستاهای کوهستانی بزد (کانون فرت بافی خراسان رضوی)، ابدال آباد و رونج  است.

افزایش ۵۵درصدی بازدید گردشگران نوروزی از موزه مردم‌شناسی تربت جام

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha