سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از برگزاری سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح در منطقه تویه رودبار دامغان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران برای حضور در این جشنواره گفت: جشنواره آئینی و مراسم سنتی سمنوپزان روز جمعه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح با برگزاری بازی‌های بومی و محلی در روستای صح در منطقه تویه رودبار دامغان آغاز خواهد شد و جشنواره با اجرای آئین اصلی و پخت سمنو از ساعت ۱۴ الی ۱۶ ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: اجرای موسیقی و نواهای محلی، اجرای تئاتر طنز، استندآپ کمدی، مسابقه و برنامه‌های متنوع دیگر از برنامه‌های این جشنواره است.

او گفت: برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی نیز برپا می‌شود.

اکبرپور افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌ها احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، رشد و توسعه گردشگری، معرفی آداب‌ورسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی روستاها و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای صح، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، استانداری سمنان، صداوسیمای مرکز سمنان، پایگاه مقاومت بسیج المهدی و پایگاه مقاومت بسیج عفاف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha