نیروهای هلال‌احمر به ۱۰۰هزار مسافر نوروزی سیستان و بلوچستان خدمات دادند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰هزار مسافر نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سید محمدمهدی سجادی ۲۱ فروردین ماه اظهار کرد:همزمان با سفرهای نوروزی طرح‌های خدمات امداد و نجات، خدمات بشر دوستانه به مسافران نوروزی، پویش هلال رحمت و ارائه آموزش‌های همگانی به مسافران در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان افزود: ۱۱ پست ثابت، هشت پست سیار و شش پست داوطلبانه در سیستان و بلوچستان برقرار و در طول طرح ۱۰۰هزار مسافر به پست‌ها مراجعه کردند.

عضو ستاد خدمات سفر استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در مدت اجرای طرح ۲۲۹۲ عضو جوان بکارگیری شدند، افزود: پویش بهرفت یکی از مهمترین برنامه‌هایی بود که اعضای جوان در پست های نوروزی اجرا و مسافران ضمن امضای میثاق نامه بهرفت و دریافت توصیه‌های ایمنی حین سفر، متعهد شدند به بهبود رفتارهای ترافیکی کمک کنند.

او ادامه داد: همچنین ۳۹۶ تیم سحاب در مراکز تفریحی و گردشگری سیستان و بلوچستان به مسافران خدمات امدادی و بشر دوستانه ارائه دادند.

سجادی تصریح کرد: با درایت استاندار و برنامه ریزی و تلاش تمامی دستگاه‌های متولی و همراهی مردم در رعایت قوانین و مقررات رانندگی، بر اساس اظهارات رئیس پلیس راه سیستان و بلوچستان در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تصادفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد ۲۳ درصد کاهش جانباختگان و ۴۷درصد کاهش کل حوادث جاده ای بوده ایم که این موضوع باعث شده طرح خدمات نوروزی در سیستان و بلوچستان متمایز از سال‌های دیگر شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح خدمات امداد و نجات نوروزی گفت: در مدت اجرای طرح ۴۱ پایگاه و پست موقت، مرکز امدادی و کشیک اضطراری شعب در آماده باش کامل بودند.

او افزود: در این مدت ۲۲۵‌ نفر روز نیروی عملیاتی با بکارگیری ۲۶ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه خودروی نجات، ۲۶ دستگاه خودروی کمکدار، سه دستگاه موتور آمبولانس و هفت فروند قایق برای پوشش ۵۵ مورد حادثه و خدمات اعزام شدند.

سجادی گفت: از تعداد کل حوادث ۱۶ مورد آن حوادث جاده‌ای و ترافیکی بوده و در حوادث نوروز امسال ۴۶۳ نفر از مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

عضو ستاد خدمات سفر استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برپایی سیاه چادر گدام، نمایش عروسکی، شتر سواری، بازی‌های بومی محلی، اجرای موسیقی محلی زنده و توزیع غذای محلی بین مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌ها و طرح های ابتکاری بود که در این ایام در پست‌های خدمات بشر دوستانه هلال‌احمر اجرایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha