دریای جنوب مواج است

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا تا ۲۶ فروردین با وزش بادهای شدید جنوب غربی مواج و طوفانی خواهد شد.

به گزارش میراث آریا، مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان، روز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ گفت: امروز ناپایداری‌هایی در وضعیت جوی و دریایی استان پیش‌بینی می‌شود و دریا با وزش بادهای نسبتا شدید غربی مواج خواهد شد.

حمزه‌نژاد در ادامه گفت: در پاره‌ای از نقاط استان وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

او همچنین افزود: بیشینه سرعت باد در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۲۰۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد سایر شناورها در بنادر و اسکله‌های استان در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان ادامه داد: تا اواخر دوشنبه ۲۷ فروردین، در ارتفاعات، مناطق مستعد و برخی مناطق دریایی استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق گاه تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد تصریح کرد: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در بستر و حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

او با اشاره به کاهش نسبی دمای بیشینه تا اواسط هفته آینده، گفت: از اوایل سه شنبه ۲۸ فروردین تا صبح پنج‌شنبه ۳۰ فروردین با ورود یک سامانه بارشی و به‌تدریج با گسترش آن در سطح استان رگبار باران و رعدوبرق، گاه تگرگ و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همچنین گفت: از بعدازظهر سه شنبه ۲۸ فروردین تا صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین این سامانه بارشی در سراسر استان فراگیر و شرایط بارش‌ها تقویتی خواهد شد. در برخی از نقاط استان از جمله مناطق غربی، شرقی، شمالی و برخی از مناطق ساحلی و جزایر و ارتفاعات استان رخداد رگبار شدید باران و رعدوبرق، گاه تگرگ، افزایش سرعت لحظه‌ای باد، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد در پایان گفت: وضعیت دریا نیز در این مدت با وزش بادهای شدید شرقی مواج و طوفانی خواهد شد و هرگونه تغییر در مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012402693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha