بهگزارش میراثآریا، حسین یونسی با اعلام این خبر اظهار کرد: این بندر گردشگری در ۲ فاز تعریف شده که فاز نخست آن شامل جاده دسترسی به طول ۸۵ متر، پل دسترسی به طول ۳۵۲ متر و ۲ بازوی موج شکن(که یک حوضچه آرامش را تشکیل می دهد) توسط بخش دولتی به اتمام رسیده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، اعتبار هزینه شده دولتی برای این بندرگردشگری را حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
به گفته او، فاز دوم این پروژه شامل احداث اسکله ها برای قایق ها و شناورهای تفریحی، مجتمع های اقامتی، هتل، رستوران، فود کورت(خوراکسرا)، فضای سبز، پارک، استخر و مکانهای ورزشهای آبی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام میشود.
یونسی عنوان کرد: تاکنون سه مرحله فراخوان برای جذب سرمایهگذار منتشر شده اما موفقیتی در این امر حاصل نشده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه در صورت جذب سرمایهگذار ۲۰ هکتار زمین برای ایجاد اسکلهها در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد، افزود : مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله از اسفند سال ۱۳۹۷ در شهرستان لنگرود آغاز و در نهایت امسال فاز نخست آن تکمیل شد.
او در ادامه از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کشتیسازی در مجتمع بندری انزلی خبر داد و اظهار کرد: ساخت مخازن ۴۰ هزار تنی روغن خام خوراکی نیز آغاز شده و تفاهم نامه احداث سیلو تمام مکانیزه نیز در این بندر کلید خورده است.
یونسی تصریح کرد: در خصوص جذب سرمایه گذار برای حوضچه غربی گردشگری دریایی هم امید است سرمایه گذار خوبی جذب کنیم در بندر آستارا نیز مهمترین مساله بازنگری اساسی در قرارداد فی مابین سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی است؛ این قرارداد به دلیل اشکالات فراوانی که دارد، اقتصادی نیست و بازنگری آن در دستور کار است تا بتوانیم بندر را اقتصادی کنیم.
انتهای پیام/
نظر شما