مهم‌ترین سیاست‌ توسعه استان، رونق گردشگری است/ غار علیصدر پرترددترین منطقه استان همدان در نوروز

استاندار همدان گفت: به‌طور قاطع اعلام می‌کنیم یکی از مهم‌ترین سیاست‌های توسعه استان، پرداختن به امر گردشگری است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: امسال هم‌افزایی خوبی برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی همدان در ستاد سفر صورت گرفت که انتظار داریم در طول سال این خدمت‌رسانی به مسافران ادامه پیدا کند.

او با بیان اینکه استان همدان دارای پتانسیل متعدد با گونه‌های متنوع گردشگری بوده که در طول سال میزبان مسافران و گردشگران است، بیان کرد: نیاز است ستاد سفر از فعالیت نوروزی خارج شده و خدمات و تصمیم‌سازی‌های آن که مربوط به کل سال است به صورت دائمی فعال شود.

استاندار همدان عنوان کرد: به‌طور قاطع اعلام می‌کنیم یکی از مهم‌ترین سیاست‌های توسعه استان، پرداختن به امر گردشگری است، لذا یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما در حوزه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان باید کمک به این امر مهم باشد.

قاسمی فرزاد افزود: همگی ما چه در مرکز استان و چه در شهرستان‌ها باید تلاش کنیم تا با ایجاد همگرایی به این مهم دست یابیم، البته استان همدان آنقدر ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری مهم دارد که باید بیش از این مقدار رشد کند، اگر چه آمارها نشان از افزایش تعداد بازدیدها و اقامت‌های نوروز ۱۴۰۳ دارد.

او با بیان اینکه غارعلیصدر پرترددترین منطقه گردشگری استان همدان در نوروز امسال بود، بیان کرد: براساس آمار مستند میراث فرهنگی استان از غار علیصدر ۹۰ هزار نفر( ۲۱۹ گردشگر خارجی)، بازدید انجام شده است.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم توجه به بخش خصوصی در حوزه گردشگری در پایان، عنوان کرد: تا زمانی که مشارکت بخش خصوصی در استفاده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری در میان نباشد، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم، بنابراین باید از بخش خصوصی در قسمت‌های مختلف حوزه گردشگری به‌نحو مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012602784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha