برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: به‌مناسبت روز بناها و محوطه‌های تاریخی نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در ارومیه برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: روز ۱۸ آوریل به عنوان روز بناها و محوطه‌های تاریخی نام‌گذاری شده و هر ساله سازمان ایکوموس برای این روز شعاری را تعیین می‌کند که امسال نیز شعار تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی مانند سیل، زلزله و فرونشت برای امسال انتخاب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای گرامیداشت این روز نیز کشورهای مختلف برنامه‌هایی را متناسب با شعار سال در نظر گرفته و اجرایی می‌کنند.

او ادامه داد: در این راستا نیز نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناهای تاریخی با حضور مهمانان دانشگاهی، کنشگران میراث‌فرهنگی و مسئولان مرتبط استانی روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت در مسجد جامع ارومیه برگزار خواهد شد. 

صفری گفت: همچنین در این نشست در ارتباط با کاوش‌های باستان‌شناسی در سطح استان نیز مطالبی ارائه می‌شود و نیز تجلیل تلاشگران حوزه میراث‌فرهنگی از دیگر برنامه‌های این روز هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012903022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha