راه‌اندازی اداره اقتصاد خانوار در شهرداری تهران برای جهش تولید با مشارکت مردم است/ صنایع‌دستی یکی از شاخه‌های اصلی این اداره است

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری به منظور تحقق شعار سال از ایجاد اداره‌ای به نام اقتصاد خانوار و بهره‌گیری از صنایع‌دستی به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی آن خبر داد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و نقش مهم صنایع‌دستی به عنوان یک موتور محرک در این زمینه، گفت: اواخر سال گذشته اداره‌ای در شهرداری تهران تاسیس شد که این اداره به نام اقتصاد خانوار بود.

او همچنین افزود: هدف از تاسیس این اداره ایجاد و استفاده از تولیداتی بود که دارای ظرفیت خانوار است و البته که این ظرفیت‌ها عمدتا در حوزه صنایع‌دستی‌ است.

زاکانی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد صورت جدیدی برای شهر تهران با اتکا با ظرفیت‌های خانوار بودیم، ادامه داد: تمام ظرفیت‌های شهرداری که بالغ بر ۱۲۰ مرکز است در خدمت این اداره اقتصاد خانوار قرار دارد و امیدواریم که بتوانیم باعث توسعه صنایع خلاق از جمله صنایع‌دستی و صنایع تولیدات فرهنگی و پوشاک بشویم.

شهردار تهران با ابراز امیدواری از شکل‌گیری حرکتی جدی در بهره‌گیری از توانمندی خانواده‌های تهرانی در توسعه صنایع مرتبط، افزود: انعکاس این حرکت در مجموعه‌ها و بخش‌های دیگر و نمایش آن از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند آینده روشنی را متصور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403013003036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha