سومین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: سومین جشنواره طبخ ماهی در کنار قلعه تاریخی بهستان در شهرستان ماهنشان برگزار شد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی ظهر روز شنبه یک اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: جشنواره طبخ ماهی در سایت باستانی قلعه بهستان و کنار رودخانه قزل اوزن شهرستان ماهنشان همزمان با جشنواره بادبادک و جشنواره شکوه ایران‌زمین ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه برگزار شد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این جشنواره برنامه‌هایی از قبیل فروش ماهی با قیمت عمده، سرو ماهی کبابی کنار قلعه تاریخی، اجرای گروه‌های هنری، نمایشگاه صنایع‌دستی، غرفه مخصوص کودکان، اسب‌سواری و پذیرایی سنتی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری این روستا و شهرستان با حضور عموم مردم برگزار شد.  

او گفت: ۹ غرفه صنایع دستی در رشته‌های گلیم بافی، سنگ‌های قیمتی، سفال، انگشترسازی، نقاشی روی سفال، خراطی، منبت کاری، زیورآلات سنتی در این جشنواره در کنار غرفه‌های محصولات کشاورزی و غرفه‌های پخت ماهی سنتی برپا شد.  

صفوی بیان کرد: این جشنواره که سومین سال متوالی است که برگزار می‌شود با استقبال خوبی از سوی شهروندان استان زنجان مواجه شده که در آینده نزدیک این جشنواره به شکل ملی برگزار خواهد شد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: علاوه بر بودن باغات زردآلو، مزارع گل محمدی، یک هزار مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha