زنجان ظرفیت و تنوع زیادی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از کارگاه‌های صنایع‌دستی ماکت‌سازی و موزه باستان‌شناسی مردان نمکی و سبزه میدان زنجان بازدید کرد و با حوزه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر زنجان از نزدیک آشنا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه عصر روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت: زنجان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی دارد که بسیار زیبا، چشم نواز هستند. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه صنایع‌دستی خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز تخصصی رشد با همکاری دانشگاه می‌تواند تعامل مناسبی را در بین افراد فعال در حوزه صنایع‌دستی و دانشگاهیان ایجاد کند و فعالیت قشر تحصیل کرده در این هنر صنعت سبب بهبود روندهای تولید و حتی رشد صادرات صنایع‌دستی شود. 

او گفت: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان زنجان از جنبه‌های مختلفی چون قدمت و اصالت، جنبه اقتصادی و فرهنگی موردتوجه است و تمامی رشته‌های این استان کاربردی است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در بازدید از موزه بیان کرد: مردان نمکی بسیار شگفت‌انگیز و روایتگر تمدن ارزشمند و پیشتازی ایرانیان در عرصه‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha