تصویرسازی و خوشنویسی اشعار سعدی در آرامگاه شیخ اجل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری کارگاه و نمایشگاه تصویرسازی اشعار سعدی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی گفت: کارگاه زنده تصویرسازی اشعار سعدی، گلستان خوانی و برپایی نمایشگاه « زبان تصویری سعدی» از جمله برنامه‌هایی است که امروز در آرامگاه شیخ اجل برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دانشگاه هنر شیراز و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها در راستای روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: در این برنامه ۳۰ دانشجو از دانشگاه هنر شیراز تصویرسازی اشعار سعدی را انجام می‌دهد و در پایان هم به نفرات برگزیده نیز هدایایی اهدا می‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد بستانی، عضو انجمن خوشنویسان استان سیستان و بلوچستان نیز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی گشایش می‌یابد، افزود: ۳۰ تابلو از آثار این استاد برجسته خوشنویسی در قالب نمایشگاهی تحت عنوان «تقریر عشق» با رویکرد غزلیات سعدی در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه از ۴ تا ۷ اردیبهشت‌ماه و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و انجمن خوشنویسان شهر زاهدان در آرامگاه شیخ اجل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha