شروع عملیات پایش‌های محیطی در پایگاه‌های میراث ملی و جهانی سازه‌های آبی تاریخی و دستوا شوشتر

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی و پایگاه میراث ملی دستوا شوشتر از شروع عملیات پایش‌های محیطی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، امین مهدوی‌کیا اظهار کرد: عملیات پایش و مانیتورینگ سایت‌ها و محوطه‌های میراث ملی و جهانی، به منظور تعیین شرایط وضع موجود آنها پس از حضور بی‌شمار گردشگران و بازدیدکنندگان در ایام نوروز و بروز آسیب‌های احتمالی و تهیه طرح‌های حفاظتی و مرمتی مورد نیاز توسط کارشناسان این پایگاه، انجام می‌شود. 

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای این عملیات، بلافاصله پس از اتمام خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی و پایان تعطیلات عید سعید فطر، محوطه‌های ۱۳ گانه ثبت جهانی، سایت تاریخی دستوا، پل‌های تک دهانه از قبیل: مستوفی، سنگ‌برون(باطنی) و حاج‌خدایی و همچنین خانه تاریخی مرعشی مورد بازدید فنی کارشناسان این پایگاه قرار می‌گیرد. 

او افزود: پس از آسیب‌شناسی و ارائه طرح‌های مربوطه نیروهای فنی و اجرایی پایگاه بر اساس طرح مرمت، اقدامات حفاظت و مرمت از این سایت‌ها را بر اساس برنامه‌ای معین و در بازه زمانی حدودا ۲ ماهه به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020700317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha