خوزستان از دیرباز نماد مقاومت در برابر تهاجمات خارجی بود

دبیر گردشگری مقاومت کشور به اهمیت گردشگری مقاومت در خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان از دیرباز تا به امروز، یک نماد مقاومت در برابر تهاجمات خارجی بوده است.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدرضا فکوری با اشاره به برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت بیان کرد: این نشست‌ها به جهت بررسی عملکرد استان‌هایی برگزار می‌شود که در دبیرخانه گردشگری مقاومت حضور دارند و در همین راستا به بررسی ظرفیت‌های خوزستان در حوزه گردشگری مقاومت و همچنین به فعال کردن این ظرفیت‌های بالقوه بخصوص در حوزه گردشگری آبی کمک خواهد کرد.

دبیر گردشگری مقاومت کشور افزود: در این نشست استان‌های مختلف از جمله خراسان رضوی، تهران، فارس، بوشهر، اصفهان، قزوین و شهرهایی که عضو دبیرخانه گردشگری مقاومت هستند حضور دارند.

او با اشاره به جزئیات برگزاری نشست تخصصی گردشگری مقاومت، بیان کرد: این نشست طی دو روز صبح و بعداز ظهر با حضور دکتر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر کارشناسان در حوزه گردشگری همچنین با حضور مدیران کل میراث فرهنگی و امور عشایر خوزستان و با مشارکت قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نزاجا، قرارگاه کربلا، بهداری رزمی جنوب و سپاه ولیعصر همچنین منطقه آزاد اروند، حوزه هنری خوزستان، شهرداری‌های اهواز و خرمشهر در خصوص معرفی و توسعه ظرفیت‌های گردشگری مقاومت استان خوزستان برگزار می‌شود.

فکوری به اهمیت گردشگری مقاومت در خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان از دیرباز تا به امروز، یک نماد مقاومت در برابر تهاجمات خارجی بوده است.

دبیر گردشگری مقاومت کشور بیان کرد: خوزستان یکی از استان‌های است که در تاریخ خود، تاریچه‌ای از مقاومت و پیوند بین نسل‌های مختلف را در خود جای داده است. وقتی نسل جوان این روایت را می‌شنود، بدون شک متوجه می‌شود که این ریشه‌ها در باورها و عقاید نیاکانشان وجود داشته است و این مقاومت تنها محصول زمان حال یا گذشته نیست.

او اظهار کرد: در راستای انتقال این هویت بین‌ نسلی، ما به دنبال معرفی الگوهای برتر در این زمینه، روایت مکان رویدادها و تربیت راویانی هستیم که بتوانند این روایت‌ها را به دیگران منتقل کنند. همچنین، بحث تولید محتوا و ساخت داستان و قصه‌ها درباره‌ی این رویدادها نیز در برنامه ما است.

فکوری توضیح داد: دلیلی که ما از داستان و قصه استفاده می‌کنیم این است که ذات بشر به قصه پاسخ می‌دهد و روایت را پذیرفته می‌کند. به همین دلیل، خداوند در قرآن، وقتی درباره‌ی داستان انبیا و قصه‌های مرتبط با قهر و عذاب خدا صحبت می‌کند، این روایت‌ها را به صورت داستانی عرضه می‌کند، زیرا بهترین داستان‌ها و مفیدترین قصه‌ها در قرآن قرار دارند.

دبیر گردشگری مقاومت کشور افزود: لذا اگر ما می‌خواهیم تا مخاطبان را جذب کنیم، باید از قالبی جذاب استفاده کنیم که بهترین شکل هنر و رسانه است. باید بتوانیم این روایت‌ها را در قالب هنر، از جمله هنرهای تصویری، صوتی، نثر و شعر و سایر قالب‌های هنری جذاب، به مخاطبان ارائه دهیم تا مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020700325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha