چهار طرح سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی در کرمانشاه بررسی شد

جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی با بررسی چهار طرح سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی استان کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه کمیته‌فنی سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ که با حضور معاون و کارشناسان و مسئولان صنایع‌دستی استان برگزار شد اظهار کرد: صنایع‌دستی به عنوان ارزانترین صنعت و پر بازده‌ترین آنها از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه اشتغالزایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: از همه مسئولین و کارشناسان این حوزه می خواهم تا با مشارکت محور کردن امور با مردم و فعالین این بخش هنر صنعت صنایع‌دستی استان را به درجه اعلای خود برسانند.

او افزود: صنایع‌دستی این ظرفبت را دارد تا بتوان به عنوان یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد مردم محور استان به شکوفایی اقتصاد کرمانشاه کمک کند. 

فرمانی گفت: داشتن برنامه، هدف گذاری و حرکت در این راستا می‌تواند از اطاله وقت و سرگردانی امور جلوگیری کند.

همچنین امین کوگانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد معاونت در سال گذشته گفت: با تلاش و پی‌گیری همکاران معاونت توانستیم در سال گذشته بیش از ۱۴۰ طرح را برای اخذ تسهیلات کارگاهی به سرانجام برسانیم و بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به متقاضیان واجد شرایط ارائه شد. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: امیدواریم امسال نی با توجه یه برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم به اهداف تعیین شده رسیده و عملکرد مناسبی در حوزه اشتغالزایی در زمینه توسعه صنایع‌دستی استان داشته باشیم.

او گفت: برای تسریع در امور تلاش می‌کنیم تا کمیته فنی صنایع‌دستی به شکل منظم و برنامه‌ریزی شده برگزار و طرح‌ها در مسیر قانونی، کامل و در اسرع وقت بررسی شود. 

کوگانی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سرلوحه قرار دادن شعر سال به طرف مردم محور کردن و جلب حداکثری مشارکت مردم حرکت کنیم.

در این جلسه چهار طرح در حوزه شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و جوانرود با عنوان کارگاه و بازارچه صنایع دستی بررسی شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha