سرانه تسهیلات بانکی در قم را افزایش خواهیم داد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افزایش سرانه تسهیلات بانکی در استان قم خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، جواد واحدی عصر روز ۲۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در حاشیه سفر به استان قم اظهار کرد: سفر امروز با هدف بررسی مصوبات سفر دوره اول رئیس‌جمهور به استان قم و همچنین پیگیری مصوبات و ادامه بررسی مباحث و مسائل این استان انجام شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی در قم افزود: الحمدالله اکثر مصوبات سفر قبلی رئیس‌جمهور به قم با پیگیری استانداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به سرانجام رسیده است که از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

او با بیان این که امروز دو هتل در استان قم افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این هتل‌ها از استانداردهای لازم برخوردار بودند و توانستند سرانه تخت‌های استان قم را افزایش دهند.

واحدی با تأکید بر لزوم فعالیت در عرصه گردشگری قم بیان کرد: سیاست دولت این است که اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در استان قم تقویت شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این که این اقدام ظرفیت جذب مسافر از سایر کشورها را نیز فراهم می‌کند، گفت: در استان قم همچنین برای اخذ تسهیلات گام‌های خوبی برداشته شده است و تلاش داریم این تسهیلات را تقویت و سرمایه‌گذاران را برای حضور در این عرصه تشویق کنیم.

او گفت: سرانه تسهیلات بانکی در استان قم را افزایش خواهیم داد.  

امروز معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، همزمان با سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان قم؛ ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه قم، از بافت تاریخی شهر قم و چند طرح گردشگری بازدید و چند طرح گردشگری را در این استان افتتاح کرد.  

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ۲۰ اردیبهشت‌ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم، به این استان سفر کرده است. نخستین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان قم در روزهای ۹ و ۱۰ دی‌ سال ۱۴۰۰ انجام شده بود.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ شش شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403022001104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha