میراث‌فرهنگی و محیط‌زیست کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از مبادله تفاهم‌نامه همکاری میان این اداره‌کل با حفاظت محیط‌زیست استان در آینده نزدیک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در ‌جلسه‌ای با حضور احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان، اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی زمینه‌های مشترک ۲ دستگاه در خصوص حفظ میراث‌های طبیعی که یکی از زمینه‌های مشترک همکاری است و نیز وجود اماکن طبیعی گردشگری برای توسعه همکاری و مبادله تفاهم‌نامه برگزار شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، ضمن نیز تشکر از پیگیری‌های دستگاه مذکور در بحث تسهیل صدور مجوزها در حوزه اماکن گردشگری در نقاط تحت پوشش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست، گفت: مقوله گردشگری بحثی فرابخشی است و پیشرفت و شکوفایی آن میسر نمی‌شود مگر با تعامل و همکاری بین بخشی و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه‌های مرتبط مسئولیت دارند.

او افزود: شاید اصلی‌ترین راه شکوفایی استان و کلید مشکلات اقتصادی آن موضوع گردشگری و موارد مرتبط با آن است و ما با تمام امکانات و توجه پذیرای این همکاری و تعامل هستیم.

فرمانی گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تشکیل جلسات کارشناسی و بررسی موارد مشترک کاری مسیری ویژه‌ای در صنعت گردشگری استان که دارای قابلیت‌های بی‌نظیری است طراحی کنیم. 

همچنین احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه نیز ضمن تأکید بر اهمیت هماهنگی و تعامل میان ۲ دستگاه، اظهار کرد: افزایش همکاری‌ها ضامن پیشرفت مقوله گردشگری و طبیعت‌گردی در استان خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه، افزود: این نعمت‌های الهی از مهمترین دلایل جذب گردشگران  است که ۲ دستگاه می‌توانند ضمن معرفی این جاذبه‌ها و آشنایی مردم با این اماکن با ارائه آموزش‌های مناسب مردم را به حفظ و پاسداشت این موهبت‌های الهی تشویق و هدایت کنند.

او تصریح کرد: با حفاظت از این منابع خدادادی می‌توان زمینه جذب گردشگران را فراهم کرد.

در پایان مقرر شد تا تفاهم نامه‌ای با توجه به دستورالعمل‌ها و مقررات و نظرات کارشناسی ۲ دستگاه تهیه و در اسرع وقت تبادل گردد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha