دیدار هیأت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران با قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی

اعضای هیأت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه «روز ارتباطات و روابط عمومی» با قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی دیدار کردند.

به گزارش میراث آریا، علی دارابی،‌ قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور،‌ عصر امروز ـ شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ـ در معاونت میراث فرهنگی میزبان دبیر و اعضای هیأت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران بود.

او در این دیدار با اشاره به شکل‌گیری انجمن روابط عمومی ایران گفت: افتخار این را دارم که عضو هیأت مؤسس و هیأت مدیره نخستین دوره انجمن روابط عمومی ایران هستم که در سال‌های پس از دفاع مقدس تأسیس شد.

دارابی با تأکید بر جایگاه مهم و حساس روابط عمومی در همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها افزود: روابط عمومی در همه سازمان‌ها باید از جایگاه بایسته‌ای برخوردار باشد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به نقش آموزش به عنوان زیربنای توسعه گفت: نیروی انسانی، سرمایه هر نهاد و سازمان است و هرچه آموزش‌دیده‌تر باشد،‌ کارایی بهتری دارد. بنابراین امر آموزش روابط عمومی‌ها در عصر ارتباطات، ضرورتی انکاناپذیر است.

وی ادامه داد: مقوله آموزش را در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جدی گرفته‌ایم و سال گذشته چند دوره آموزشی برگزار کردیم. امسال هم آمادگی این را داریم که با همکاری انجمن روابط عمومی ایران، دوره‌های آموزشی جدیدی ویژه روابط عمومی‌های استانی در سراسر کشور برگزار کنیم.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: در کشورمان ۱۰۷ سایت جهانی و بیش از ۸۰۰ موزه داریم و انجمن روابط عمومی می‌تواند در تولید محتوای مرتبط و افزایش سواد میراثی جامعه به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمک کند. 

دارابی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از تکثر نهادهای عمومی غیردولتی استقبال می‌کنیم، چرا که یاری‌دهنده دستگاه‌های دولتی هستند و باید تقویت و حمایت شوند. امسال هم که مقام معظم رهبری،‌ سال «جهش تولید با مشارکت مردم»‌اعلام کرده‌اند،‌ تقویت نهادهای غیردولتی اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

این پیشکسوت حوزه روابط عمومی تصریح کرد: هر چه تعداد تشکل‌ها و انجمن‌ها در حوزه روابط عمومی بیشتر شود، به سود جامعه ارتباطات کشور است. 

در بخشی از این دیدار، اعضای هیأت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند. خسرو رفیعی دبیر انجمن گفت: روی موضوع «روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی» تمرکز کرده‌ایم و نمایندگان استانی فعالی در ۱۷ استان داریم. همچنین با کمیته‌های تخصصی انجمن را مجدداً فعال کرده‌ایم و با همه تشکل‌های فعال در حوزه روابط عمومی در ارتباطیم

جواد قاسمی، عضو هیأت‌مدیره انجمن روابط عمومی ایران هم گفت: صبغه میراث فرهنگی به نحوی است که روابط عمومی نقش پررنگی در ارتباط‌گیری بیشتر مردم با آن دارد.

همچنین ناصر رزاق منش، اظهار داشت: حضور چهره‌های رسانه‌ای و روابط عمومی در صدر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، موجب مردمی‌تر شدن این وزارتخانه شده است و امیدواریم این دیدگاه به دیگر وزارتخانه‌ها هم تسری پیدا کند.

بیتا شاه منصوری، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول آموزش انجمن روابط عمومی ایران، با تأکید بر موضوع آموزش گفت: متأسفانه امروز روایت اول را رسانه‌های معاند دارند و تعلل مدیران ارشد در پاسخ دهی و اطلاع‌رسانی، آسیب‌های زیادی به کشور وارد می‌کند. به همین دلیل برای ارتقاء سواد رسانه‌ای باید بکوشیم.

جواد مدنی، حسن خسروی، سیدمحمد باشتنی و حسن میثمی هم در این دیدار نکاتی را پیرامون جایگاه روابط عمومی بیان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022201219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha