اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استان همدان

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود ۱۵ درصد در قالب تفاهم‌نامه به سرمایه گذاران حوزه گردشگری در استان همدان خبر داد که باعث اشتغال ۱۵۰ نفری خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، علیرضا قاسمی گفت: با توجه به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و بمنظور حمایت از تاسیسات گردشگری از محل اعتبارات جهش تولید مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۵ درصد در قالب تفاهم‌نامه با بانک‌های استان از طریق این اداره‌کل در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: این اعتبارات برای طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی تاسیسات گردشگری در سطح استان پرداخت می‌شود که اعتبار مذکور می‌تواند نقش موثری در تامین سرمایه مورد نیاز مجریان طرح‌ها داشته و مشوقی برای جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به بخش گردشگری باشد.

او اظهار کرد: اعطای این اعتبارات از جمله اقدامات حمایتی ویژه دولت از بخش گردشگری بوده و زمینه توسعه گردشگری استان را با حمایت از زیرساخت‌های مورد نیاز آن مانند احداث هتل و سایر مراکز اقامتی در سطح استان است که از جمله این حمایت‌ها می‌توان به احیای بناهای ثبتی با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد.

قاسمی گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ طرح فعال در استان در این زمینه از سال گذشته آغاز شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مبلغ ٨٠٠ میلیارد تومان و با پیش‌بینی اشتغال بیش از ١۵٠  نفر در حال احیا و تغییر کاربری به اقامتگاه سنتی، سفره‌خانه و یا سایر تاسیسات گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022301257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha