بازدید استاندار و مدیرعامل صندوق توسعه و احیا از بافت تاریخی کرمانشاه/ کاروانسرای ماهیدشت احیا می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در این بازدید گفت: صندوق توسعه و احیا، بازوی اجرایی و مرجع اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در احیای بناهای تاریخی است و ما آمادگی داریم در تعامل کامل با ادارات استانی، زیرساخت‌های گردشگری استان را توسعه دهیم.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه، شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، داریوش فرمانی، مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه، طهماسب نجفی، معاون عمرانی استاندار ، روسای ادارت گاز، آب، برق، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و سایر مسئولان استانی از بافت‌ تاریخی کرمانشاه بازدید کردند.

در جریان این بازدید، استاندار کرمانشاه و هیئت همراه، از خانه‌های تاریخی رنده‌کش معروف به خواجه باروخ، حسینیه حاج اکبری، مدرسه تاریخی کزازی، تکیه بیگلر بیگی، عمارت بامگاه و سایر بناهای بافت تاریخی بازدید کردند.

استاندار طی این بازدید از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بافت قرار گرفت و مقرر شد با همکاری اداره راه و شهرسازی و شهرداری، مسیر بافت تا انتهای امسال سنگفرش شود.

همچنین  مالکان و سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی خصوصی و  میراثی نیز در این بازدید، مشکلات و موانع خود موجود در  مسیر احیای بافت تاریخی را مطرح کردند و استاندار به همه روسای ادارات تکلیف کرد که تک‌تک موارد مطرح شده را بررسی و حل کرده و تا دو هفته به استاندار گزارش دهند.

هم‌افزایی حداکثری دستگاه‌های اجرایی در احیای بافت

محمد طیب صحرایی در گفت‌وگو با  سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی تاکید کرد: احیای بافت تاریخی ضمن ایجاد امنیت در این مناطق، حفظ میراث هویتی ما، موجب اشتغال‌زایی پایدار محلی می‌شود و برای تحقق این امر به  باید هم‌افزایی حداکثری در  دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنیم.

صندوق توسعه و احیا، مرجع اصلی واگذاری

شهاب طلایی نیز در گفت‌وگو با مدیران استانی گفت: صندوق توسعه و احیا، بازوی اجرایی و مرجع اصلی وزارت میراث فرهنگی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در احیای بناهای تاریخی است و ما آمادگی داریم در تعامل کامل با ادارات استانی نظیر اوقاف و آموزش و پرورش،  بناهای تاریخی استان را احیا کرده و زیرساخت‌های گردشگری استان را توسعه دهیم.

کاروانسرای ماهی‌دشت احیا می‌شود

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در گفت‌گو با خبرنگاران از احیای کاروانسرای ماهیدشت خبر داد و گفت: این بنا به زودی در قالب مزایده، جهت مرمت و بهره‌برداری در مدت معین، به سرمایه‌گذار بخش خصوصی سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha