برگزاری رویداد سالانه «قیرخ‌بئش» در روستای دولت‌آباد مرند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرند از برگزاری رویداد سالانه «قیرخ‌بئش» با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، اداره‌ ورزش و جوانان در روستای دولت‌آباد این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، عبدالعلی محمدی امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای بومی محلی در رشد صنعت گردشگری و رونق اقتصاد ملی به کمک محصولات صنایع‌دستی گفت: رویداد سالانه «قیرخ‌بئش» در زبان ترکی به معنای عدد ۴۵ است و معمولاً به مراسمی که پس از چهل‌وپنجمین روز از آغاز بهار برگزار می‌شود، اشاره دارد. این رویداد امسال نیز با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، اداره‌ ورزش و جوانان در روستای دولت آباد این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرند ادامه داد: این مراسم برای طلب باران و راز و نیاز برای در امان ماندن احشام و مزارع روستاییان در محلی با نام قراملک که از اماکن گردشگری این روستا است، با برپایی نماز جماعت توسط مردم محلی برگزار می‌شود.

او افزود: امسال با توجه به تقارن این روز با هفته میراث فرهنگی، این مراسم با انجام بازی‌های بومی-محلی و مسابقات مختلف برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، جشنواره غذای محلی و نمایشگاه غرفه‌های یک روزه صنایع‌دستی برگزار شد.

محمدی ضمن اشاره به لزوم معرفی هرچه بهتر جشنواره ها و رویدادهای بومی محلی اظهار کرد: این رویداد با استقبال کم‌نظیر اهالی روستای دولت آباد، روستاهای همجوار و مردم شهرستان مرند برگزار شد که این رویداد به‌ خودی خود نمونه‌ای ملموس از ظرفیت‌های گردشگری بی‌مانند این خطه از ایران اسلامی است.

برگزاری رویداد سالانه «قیرخ‌بئش» در روستای دولت‌آباد مرند

برگزاری رویداد سالانه «قیرخ‌بئش» در روستای دولت‌آباد مرند

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha