سومین جشنواره گلاب کلاته رودبار دامغان برگزار می‌شود

سومین جشنواره گلاب کلاته رودبار در شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، سومین جشنواره گلاب شهر کلاته رودبار در روزهای ۲۷ الی ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل پارک تفریحی و گردشگری پیرخوشدر شهر کلاته رودبار از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

همایش پیاده‌روی، اجرای موسیقی محلی و سنتی و اجرای زنده خواننده بنام ایران، حمید عسگری، اجرای گروه طنزپردازی اجرای نمایش طنز مازندرانی سید کاظم حسینی ملقب به عمو نوروز، اجرای طنزپرداز مطرح کشوری، حمید ماهی صفت و استندآپ کمدی آقای مرتضی اسماعیلی، استقرار غرفه‌های گلاب‌گیری سنتی و نمایشگاه صنایع‌دستی از برنامه‌های این جشنواره است.

بخشی از گلاب تهیه‌شده در این مراسم نذر شستشو حرمین امامین عسکریین خواهد شد.

جشنواره گلاب می‌تواند علاوه بر زنده نگه‌داشتن آیین‌های کهن و اصیل گذشتگان با شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهر کلاته رودبار، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این شهر باشد.

اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شورونشاط اجتماعی محور، هدف اصلی این برنامه است.

عرضه و فروش صنایع‌دستی و محصولات محلی بخشی از این جشنواره است که رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار روستایی را به دنبال خواهد داشت.

جشنواره گلاب کلاته رودبار معمولاً با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و با برنامه‌ریزی‌ که برگزاری این رویداد انجام‌شده است شاهد حضور گستردۀ علاقه‌مندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم خواهیم بود.

کلاته رودبار در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر دامغان در دامنه کوهستان البرز واقع‌شده است. آب‌وهوای آن از ویژگی‌های کوهستانی برخوردار است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل باعث شده تا این شهر و ییلاق آن به یکی از زیباترین جاذبه‌های سمنان تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022601540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha