برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی استان کرمان تشریح شد

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: با توجه به اهمیت میراث فرهنگی در جامعه به ویژه حضور و مشارکت مردم، شعار ملی این هفته «میراث فرهنگی، مشارکت مردمی، مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده است.

به گزارش میراث‌آریا، محسن موحدی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: با توجه به اهمیت میراث‌فرهنگی در تمامی سطوح جامعه به ویژه حضور و مشارکت مردم، شعار ملی این هفته «میراث‌فرهنگی، مشارکت‌مردمی، مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده و از ۲۹ اردیبهشت ماه همزمان با روزجهانی موزه آغاز و تا ۴ خرداد ماه ادامه دارد.

سرپرست معاون میراث‌فرهنگی کرمان گفت: این هفته فرصت بسیار مناسبی است که ما جایگاه واقعی میراث‌فرهنگی را در توسعه استان معرفی کنیم.

او ادامه داد: برنامه های متنوعی در این هفته با هدف افزایش سواد میراثی جامعه و آگاهی رسانی عمومی، ارتقاء هویت ملی و تقویت نشاط اجتماعی، مردمی‌سازی حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه نقش جوامع محلی برگزار خواهد شد.

موحدی با اشاره به اینکه در هفته میراث فرهنگی ۷ روز هفته به تفکیک نامگذاری شده است گفت: شنبه  ۲۹ اردیبهشت ماه روز موزه برای آموزش و پژوهش، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه روز میراث فرهنگی، حقوق عامه، توسعه پایدار، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه روز میراث دینی، میراث رضوی، سه شنبه ۱ خرداد ماه روز میراث زنده، متضمن تاب‌آوری و سازگاری، چهارشنبه ۲ خردادماه روز میراث فرهنگی، الفبای زندگی پنج شنبه ۳ خردادماه روز میراث فرهنگی، همبستگی، اقتدار، جمعه ۴ خردادماه روز میراث دفاع مقدس به عنوان روزهای هفته میراث فرهنگی اعلام شده است.

سرپرست معاون میراث‌فرهنگی کرمان اظهار کرد: بر اساس تقویم نام‌گذاری شده از سوی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از ۲۹ اردیبهشت ماه تا ۴ خردادماه برنامه‌هایی از جمله حضور کارشناسان در مدارس و نواختن زنگ میراث فرهنگی، رونمایی از اشیاء باستانی برگشتی از موزه ملی، افتتاح موزه مردم شناسی، نسخ خطی، نسخ قرآنی رونمایی سند باغ شاهزاده ماهان، ، برپایی نمایشگاه عکس، افتتاح موزه رفسنجان، بازدید از موزه‌های ارتش و دفاع مقدس همراه با برنامه روایت گری، مراسم اهدای سنگ قبر تیمو به موزه سنگ گنبد جبلیه، نمایشگاه اتومبیل های کلاسیک از برنامه های پیش‌بینی‌شده در استان کرمان است.

او در ادامه گفت: ویژه برنامه هفته میراث‌فرهنگی در استان کرمان ۲۹ اردیبهشت ماه همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی مراسم رونمایی از اشیاء باستانی برگشتی از موزه ملی در موزه باستان‌شناسی باغ هرندی با حضور استاندار، نمایندگان منتخب استان در مجلس و مسئولین استانی با اجرای برنامه های جانبی برگزار خواهد شد.

 او در ادامه بیان کرد: حضور سعید شاهرخی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما کرمان، نشست با جامعه علمی و دانشگاهی و تقدیر از پیشکسوت ها واستادکاران میراث‌فرهنگی از دیگر پیش رویدادها و  برنامه های پیش‌بینی‌شده در هفته میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022701608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha