همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی‌فرهنگی و آرایه‌های معماری برگزار خواهد شد

سیزدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی‌فرهنگی و آرایه‌های معماری به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی با حضور کارشناسان، پژوهشگران و مرمتگران حوزه میراث‌فرهنگی برگزاری می‌شود.

به‌گزارش میراث‌ آریا، با حضور رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، سیزدهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی- فرهنگی و آرایه‌های معماری از ۳۰ لغایت ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

طی نشست اول این همایش که در ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، هیأت علمی و کارشناسان حوزه پژوهشی هواشناسی و علوم جو در خصوص موضوع «تغییرات اقلیمی و میراث‌فرهنگی» به سخنرانی و طرح چالش‌های مختلف خواهند پرداخت.

موضوع «نقد و مبانی نظری» در نشست دوم این همایش با بررسی موضوعاتی نظیر اخلاق حفاظت، درمان کنش‌مند آثار هم روش و هم هدف، اولویت‌سنجی مفهوم هویت در اسناد بین‌المللی میراث‌فرهنگی بر اساس الگوی فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)  و حرفه مرمت توسط مرمتگران و پژوهشگران برگزار خواهد شد.

آیین افتتاح همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی‌فرهنگی و آرایه‌های معماری روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۹ صبح در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901689
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha