طرح ویژه جابه‌جایی زائران مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)

طرح ویژه تأمین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به‌منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت‌کننده در سی و پنجمین مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از ۱۱ تا ۱۵ خردادماه اجرا می‌شود.

به گزارش میراث آریا، حمیدرضا شهرکی کرد: خدمت‌رسانی و تکریم شایسته و در شأن زائرین و مجاوران مرقد مطهر امام راحل به‌ویژه تأمین و تسهیل در ارائه خدمات مطلوب سفر متناسب با افزایش میزان تقاضای به شهر تهران و بازگشت این عزیزان به مقاصد اولیه سفر ضروری و حائز اهمیت بوده و تحقق این مهم در گرو مدیریت بهینه منابع با پیش‌بینی، شناسایی و سازماندهی ظرفیت‌ها و اجرای تدابیر خاص بر مبنای هم‌افزایی امکانات و همگرایی و هماهنگی کامل ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها در قالب طرح جامع و منسجم است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: طرح ویژه تأمین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به‌منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت‌کننده در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با محوریت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران به‌عنوان مسئول کمیته حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان از روز جمعه ۱۱ خردادماه آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۵ خردادماه به مدت پنج‌روز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در این طرح، نظارت دقیق بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها با رویکرد ارتقا سطح ایمنی سفرها، آماده و عملیاتی نگه‌داشتن کلیه تجهیزات حمل‌ونقل هوشمند از قبیل ترددشمارها، دوربین‌های نظارت تصویری و تابلوهای پیام متغیر و ثبت اطلاعات صحیح در زمان اجرای طرح با همکاری نزدیک و تنگاتنگ با مرکز مدیریت راه‌های کشور تأکید شده است.

شهرکی افزود: انجام هماهنگی لازم با پلیس‌راه استان جهت اطلاع‌رسانی و هدایت ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان، انجام هماهنگی با مراکز اورژانس و هلال‌احمر مبنی بر حضور مستمر و مؤثر در محورهای مواصلاتی به‌منظور ارائه خدمات به زائرین محترم، هماهنگی با مقامات استانی به‌منظور استقرار گروه‌های امدادی و واحدهای خدمات‌رسان (بانکی، بیمه، امدادخودرو و...) در صورت لزوم در حاشیه راه‌ها، اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه جهت حرکت ایمن زائرین و کاروان‌های پیاده در مسیرهای منتهی به مرقد مطهر حضرت امام (ره)، انجام هماهنگی‌های لازم با مدیران مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی به‌منظور آمادگی برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین به‌ویژه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و بازدید از آنها قبل از اجرای طرح ازجمله تمهیدات اتخاذ شده است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به سایر اقدامات پیش‌بینی‌شده، افزود: انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان به‌منظور تأمین کافی و مناسب عرضه سوخت در محورهای مواصلاتی استان، تعیین جایگاه‌های منتخب یا سیار به‌منظور عرضه سوخت به ناوگان مسافری حامل زائرین باهدف ارائه خدمات سریع و در دسترس به ناوگان حامل زائرین، رصد و پایش ناوگان اعزامی از سایر استان‌ها با تعامل نزدیک و تنگاتنگ با نمایندگان معرفی شده از طریق سامانه‌های داپ، سپهتن ، FMS و تسهیل دسترسی زائرین به خدمات سفر با ارائه پیش‌فروش بلیت بر اساس حداکثر ظرفیت شرکت‌های مسافربری، ازجمله سایر اقدامات است.

او در ادامه تصریح کرد: آمادگی و تجهیز کلیه راهدارخانه سطح استان تهران در صورت اضطرار و بروز شرایط بحرانی، همچنین به‌کارگیری قوا و تجهیزات عوامل راهداری در ارائه خدمات حمل‌ونقلی به زائرین در محورهای مواصلاتی، استفاده از مینی‌بوس، میدل باس، سواری کرایه در مسیرهای کوتاه درون‌استانی و بین استانی با مسافت کم بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه به‌منظور ایجاد امکان به‌کارگیری بیشتر از ظرفیت ناوگان اتوبوسی در مسیرهای بلند بین استانی از جمله وظایف اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران برای هر چه‌بهتر انجام‌شدن مراسم است.

شهرکی افزود: ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های البرز، قم، قزوین، مرکزی و سمنان به‌عنوان استان‌های معین هستند و تدابیر و هماهنگی لازم برای جابه‌جایی زائران و کاروان‌های پیاده در مسیرهای منتهی به استان تهران را به کار می‌گیرند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان این که اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت جوی - ترافیکی از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ و همچنین ارتباط با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها انجام می‌شود، افزود: زائران می‌توانند انتقادات و پیشنهادها خود را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ انعکاس دهند همچنین رسیدگی به شکایات مسافرین از طریق دفاتر نمایندگی سازمان مستقر در پایانه‌های مسافری انجام خواهد شد.

به گفته ا  در ایام سفرهای سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ارائه خدمات اطلاع‌رسانی بر روی سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱، ثبت و پیگیری شکایات از طریق سایت ۱۴۱، ارائه خدمات اطلاع‌رسانی از طریق پیام‌رسان‌ها در کانال‌های ۱۴۱ در شبکه‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی وضعیت جوی و ترافیکی از طریق تابلوهای پیام متغیر نصب شده و فعال در مسیر و انتشار اطلاعیه‌های مرکز مدیریت راه‌ها ازطریق رسانه ملی و پایگاه‌های خبری انجام خواهد شد و آخرین اخبار و اطلاعیه‌های این حوزه در اختیار کاربران جاده‌ای قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031000465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha