جشنواره کودک همزمان با هفته ملی کودک در اراک برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته ملی کودک جشنواره ای با موضوع کودک برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، مسعود فرخی با بیان اینکه هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا بزرگترها و مسئولان توجه داشته باشند که در کنار آن‌ها کودکانی هستند که آینده‌شان در گرو تصمیمات ما برای آن‌هاست، اظهار کرد: از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده است که در این هفته ویژه برنامه‌های کودکانه اجرا می‌شود و ۱۸ مهرماه نیز روز ملی کودک در کشورمان نامگذاری شده است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه این نشست با حضور نمایندگان از تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری، اداره کل ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، شهرداری، جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی، روانشناس کودک، آموزش و پرورش، فرماندهی انتظامی استان مرکزی برگزار  شد، گفت: با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در هفته ملی کودک جشنواره‌ای با همکاری دستگاه‌های ذیربط برگزار خواهد شد تا در این جشنواره بر اساس قابلیت‌های خود برنامه‌های مختلفی را اجرا کنند.

او ادامه داد: هم‌گرایی و هم‌افزایی تمامی نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه کودک ما را برآن داشت تا با هماهنگی مدیران ونمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نشست تخصصی برگزار شده و در خصوص کلیت برنامه‌های هفته‌ ملی کودک تصمیم‌گیری شود.

فرخی افزود: سرمایه‌گذاری در پرورش کودک به عنوان آینه ساز هر جامعه‌ای، سرمایه‌گذاری کلان و دراز مدت است و جوامعی موفق هستند که کودکان آن‌ها دارای رشد و پرورش صحیح باشند و هرچه در حوزه کودکان سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم، نتیجه و برداشت‌های بهتری در نسل‌های آینده خواهیم داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در میز تخصصصی گردشگری کودک گفت: اجرای تورهای گردشگری کودک و آشنایی با موضوع گردشگری در کودکان، بازدید از موزه‌های شهری توسط کودکان، ویژه برنامه با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با حضور در خانه سالمندان، سلسله نشست‌های قصه‌گویی، اجرای دوره‌های آموزشی و مشاوره برای مادران و کودکان، اهدای کتاب گردشگری کودکانه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته ملی کودک خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031000467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha