ضرورت ایجاد تأسیسات گردشگری، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در شهرستان بختگان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به ایجاد تأسیسات گردشگری در شهرستان بختگان تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی در حاشیه سفرش به شهرستان بختگان گفت: یکی از ملزومات گردشگری توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات در گردشگری است و ازاین‌رو در تلاشیم تا این نوع زیرساخت‌ها در شهرستان‌های فارس به‌خصوص بختگان ایجاد و توسعه یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: پروژه تکمیل سرویس‌های بهداشتی در تفرجگاه دهمورد در این شهرستان در اولویت قرار دارد.

او بر لزوم توسعه صنایع‌دستی در این شهرستان و ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع‌دستی تأکید و تصریح کرد: در نظر داریم آموزش صنایع‌دستی در چهار رشته پته دوزی، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین ارغوان بافی، ترکه‌بافی را در این شهرستان توسعه دهیم.

ثابت اقلیدی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده قرار است تسهیلات مناسبی در قالب مشاغل خانگی به هنرمندان ارائه شود و همچنین یک غرفه دائم فروش محصولات صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های تخصصی سالیانه به صنایع‌دستی این شهرستان اختصاص یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین به دیدارش با فرماندار شهرستان بختگان اشاره کرد و گفت: در این دیدارها پیرامون مسائل و مشکلات همچنین راهکارها و پیشنهادها در خصوص ساماندهی، مرمت آثار تاریخی شهرستان و توسعه و ترویج صنایع‌دستی در این منطقه بحث و تبادل نطر شد.

بنابراین گزارش مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه در جریان سفرشان به شهرستان بختگان از امامزاده قنبر در روستای خواجه جمالی، منطقه گردشگری بناب روستای دهمورد، اقامتگاه بوم گردی عمارت خواجه جمالی، کارگاه حجاری سنگ و خراطی و کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در آباده طشک بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031300653
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha