پیگیر تعیین تکلیف خانه‌های تاریخی واگذاری کرمان هستم

شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: باجدیت پیگیر مشخص شدن وضعیت خانه‌های تاریخی واگذارشده به بخش خصوصی هستم.

به گزارش میراث آریا، شهباز حسن‌پور ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ در بازدید از خانه شترگلو ماهان به همراه سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: کرمان در زمینه دارا بودن خانه‌ها و اماکن تاریخی قابل واگذاری با تعریف کاربری گردشگری از توانمندی بالایی برخوردار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت بلقوه خانه‌های تاریخی فرصتی است که در صورت بالفعل شدن گامی موثر در توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری کرمان است.

او اظهار کرد: در خصوص وضعیت خانه شترگلو ماهان و سایر خانه‌های تاریخی واگذار شده به بخش خصوصی که سال‌ها بلاتکلیف است، به صورت جدی پیگیر تعیین‌تکلیف این خانه‌ها و فعال شدن آنها در حوزه گردشگری هستم.

حسن‌پور گفت: بنای شترگلو از خانه‌های ساخته شده در اواسط دوره قاجاریه در ماهان بوده که بصورت عمارتی مجلل توسط معمار ماهانی نورعلیشاه ناظرالتولیه ساخته شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: این بنا برروی مکان دو رشته جریان آب بناشده و عبور دو جریان آب از روی هم به وسیله مکانیزم انتقالی موسوم به شترگلو بوده و این وجه‌تسمیه نام‌گذاری این بنا است.

او بیان کرد: درحال حاضر بنای شترگلو با تعریف کاربری مجتمع پذیرایی و اقامتی مدتی است برای مرمت و آغاز فعالیت در اختیار بخش خصوصی گذاشته شده است و پیگیر آن هستم که در آینده‌ای نزدیک برای استفاده گردشگران به بهره‌برداری رسیده و فعال شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031900856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha