کمک میلیاردی خیرین جاسب برای مرمت اثر تاریخی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با کمک خیرین روستای بیجگان جاسب و تامین ده میلیارد ریال مسجد جامع این روستا که از مساجد تاریخی و ثبتی استان است مرمت می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی گفت: عملیات مرمت مسجد جامع روستای بیجگان جاسب با کمک میلیاردی خیرین این روستا به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: مرمت این بنای با ارزش تاریخی با نظارت و کارشناسی معاونت میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد. 

مرادی نراقی با تاکید بر اینکه سیاست وزارت میراث فرهنگی استفاده از توان خیرین حوزه میراث فرهنگی برای احیای اماکن تاریخی است افزود: اولین اقدام از این دست در سال جدید با  کمک خیرین جاسبی از شهرستان دلیجان رقم خواهد خورد.

او افزود: امیدواریم بتوانیم حفاظت و مرمت را در جای جای استان با مشارکت مردم پیش ببریم که لازمه آن  افزایش و تقویت حس تعلق خاطر به سرزمین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با توجه به محدودیت بودجه‌های ملی و استانی برای تامین منابع مالی بازسازی  ابنیه واجد ارزش  تاریخی هیچ راهی جز مشارکت خیرین و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ این سرزمین نداریم.

این مسجد تاریخی در روستای بیجیگان شهرستان دلیجان واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha