بازدید و نظارت بر دوره آموزش تخصصی صنایع‌دستی قاینات

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات گفت: دوره پیشرفته تخصصی آموزش حوله بافی سنتی که در روستای تیغدر در حال برگزاری است، مورد بازدید کارشناسان اداره قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا، حمید عباس‌زاده روز یکشنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ بیان کرد: در دوره پیشرفته تخصصی آموزش حوله بافی سنتی که در روستای تیغدر تعداد ۱۳ نفر هنرآموز شرکت کرده‌اند که در صورت کسب حد نصاب در آزمون عملی و کتبی، گواهینامه صادر خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات  هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی را ترویج هرچه بیشتر ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان، جذب جوانان و علاقه‌مندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، رونق و توسعه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانوان و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

او برگزاری چندین دوره عمومی و تخصصی آموزش صنایع‌دستی دیگر بر اساس اعتبارات سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور را جزو برنامه‌های آینده این اداره اعلام کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی که گواهینامه قبولی دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای راه‌اندازی و تجهیز کارگاه خانگی از تسهیلات با قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha