آموزش عمومی صنایع‌دستی رو به فراموشی در سرای محلات و فرهنگسراهای شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: با گسترش و تقویت زیرساخت‌های در شیراز، امکان میزبانی و معرفی صنایع‌دستی در کشور و شهرهای خواهرخوانده وجود دارد.

به گزارش میراث آریا، محمدعلی چوبینی امروز یکشنبه ۲۰ خرداد در نشست تخصصی دبیران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی بابیان اینکه جای خرسندی است که معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه جدی به سومین حرم اهل‌بیت (ع) و شهر گنبدهای فیروزه‌ای که خاستگاه بسیاری از هنرهاست، دارد، تصریح کرد: در حال حاضر در شهرداری شیراز آموزش عمومی صنایع‌دستی رو به فراموشی در سرای محلات و فرهنگسراها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون شهردار شیراز، راه‌اندازی مدرسه هنر و استفاده از صنایع‌دستی به‌عنوان هدایای جشنواره‌ها و مناسبت‌ها را از دیگر مواردی ذکر کرد که در راستای اقتصاد صنایع‌دستی اجرایی شده است.

چوبینی همچنین بابیان اینکه شیراز خاستگاه هنرمندان بسیاری است و تمام شاخه‌های هنری و گردشگری را در خود جای‌داده است، عنوان کرد: وجود باغ‌های شیراز در دل شهر، یک ظرفیت بی‌نظیری را ایجاد کرده و به همین دلیل به گردشگری باغات هم در این کلان‌شهر توجه جدی شده است. نیاز داریم شهرمان به هنر هنرمندان چیره‌دست آذین شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش به محل برگزاری این نشست در ساختمان قدیم شهرداری شیراز که اکنون به یک کارگاه برای راه‌اندازی موزه بلدیه شیراز تبدیل‌ شده اشاره کرد و گفت: ساختمان قدیم شیراز از بناهای میراثی و ارزشمندی است که به موزه شهر شیراز در حال تبدیل‌ شدن است و بخشی از آن به صنایع‌دستی و بخشی هم به اتاق تشریفات شهرداری اختصاص داده خواهد شد.

چوبینی اعلام کرد که این موزه اردیبهشت‌ماه سال آینده و در هفته شیراز به بهره‌برداری خواهد رسید.

امروز به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صنایع‌دستی به میزبانی شهر شیراز نشست تخصصی دبیران شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و دبیران شهرها و روستاهای جهانی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha