فعالیت بیش از ۲۵۰۰ صنعتگر لرستانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فعالیت بیش از ۲۵۰۰ صنعتگر لرستانی در رشته‌های صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، عطا حسن‌پور گفت: صنعتگران در حوزه صنایع‌دستی و با تولیدات مختلف در فعالیت بوده که اغلب آنان در مشاغل خانگی با کمترین آورده و بیشترین ارزش افزوده در تلاش هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: صنایع‌دستی این استان از پیشینیه تاریخی برخوردار است که براساس آثار بدست آمده در لرستان، دندان نیش گوزن از دوره پارینه سنگی و با قدمت ۴۲هزار ساله با کاربری زیورآلات از جمله صنایع‌دستی استان بوده است.

او با اشاره به احیای چندین رشته صنایع‌دستی در سال‌های اخیر اظهار کرد: با هدف توسعه صنایع‌دستی در استان چند کارگاه جدید مانند زره‌بافی، ساخت زیورآلات سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی ... نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حسن‌پور تصریح کرد: همچنین برای توسعه صنایع‌دستی و آموزش به عموم مردم، طرح تکام در مناطق محروم همچون کوهدشت، معمولان، پلدختر و رومشکان اجرا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان افزود: همچنین طرح‌های آموزشی با همکاری بین بخشی با سازمان زندان‌ها، نیروهای مسلح و فنی و حرفه‌ای در حال اجراست و علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌های رایگان حضور یابند.

او اظهار کرد: همچنین با هدف حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی در استان بیش از صد میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که همه این تسهیلات در راستای اشتغالزایی و توسعه مشاغل حوزه صنایع‌دستی به کارگیری شده است.

حسن‌پور اضافه کرد: با هدف توسعه اقتصادی در حوزه صنایع‌دستی نیز بازارچه دائم در باغ گلستان فعالیت دارد که در ۱۵ روز تعطیلات نوروز امسال بیش از ۷ میلیارد تومان صنایع‌دستی در آن به فروش رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان همچنین با اشاره به وجود ۴۰ بازارچه موقت صنایع‌دستی در سطح استان افزود: علاوه بر این بازارچه‌ها، برخی از صنعتگران استان نیز در نمایشگاه‌های کشوری و بین‌المللی حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha