پیام تبریک استاندار هرمزگان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

استاندار هرمزگان با صدور پیامی فرا رسیدن ۲۰ خرداد، روز جهانی صنایع دستی را به فعالان این حوزه به ویژه صنعتگران و هنرمندان استان تبریک گفت.

به گزارش میراث آریا، در متن پیام مهدی دوستی استاندار هرمزگان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی آمده است: صنایع دستی آیینه‌ای از غنای فرهنگی، هنری و تاریخی است و استان هرمزگان با توجه به بافت سنتی، آداب و رسوم خاص و فرهنگی غنی و ریشه‌دار بخش مهمی از انواع صنایع‌دستی را در خود جای داده است.

انتخاب شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی از سوی یونسکو، ثبت شهر بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون‌دوزی، ثبت جهانی لنج سازی خلیج فارس و هنر ساختن عود نشانگر این است که صنایع دستی ریشه در تاریخ، فرهنگ و هنر این منطقه دارد.

با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری مزین به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، رونق و توسعه صنایع‌دستی در راستای اشتغال می‌تواند گامی در راستای نیل به این شعار باشد.

اینجانب ضمن تبریک ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی به فعالان و تلاشگران این عرصه، امیدوارم با برنامه‌ریزی عملیاتی، گام‌های موثر در راستای تثبیت جایگاه و ترویج این هنر و صنعت در استان برداشته شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha