خانه صنایع‌دستی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در شیراز افتتاح شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: خانه‌های صنایع‌دستی در واقع  کارگاه آموزشی، نمایش و  فروش محصولات و تولیدات صنایعًدستی هنرمندان است.

به گزارش میراث آریا ،مریم جلالی امروز ۲۰ خرداد ماه در مراسم افتتاح خانه صنایع‌دستی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در بافت تاریخی شیراز گفت: افتتاح این خانه، یک اقدام موثر برای همگرایی بین بخشی و فرابخشی است و موجب رونق خانه‌های صنایع‌دستی می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: خانه‌های تاریخی میراث‌فرهنگی محل مناسبی  برای حضور گردشگران است.

او اضافه کرد: حسن انجام کار این است که حیثیت و وجاهت خانه‌های تاریخی با صنایع‌دستی حفظ می‌شود و از طرفی نفس هنرمند بنای تاریخی را زنده نگه می‌دارد و می‌توان شاهد این بود که خانه‌های تاریخی، کارکردی غیرهویتی پیدا نمی‌کنند و در عین حال ارزش افزوده اقتصادی هم محقق می‌شود.

جلالی با بیان اینکه ما مدیون حمایت‌های رئیس جمهور شهید هستیم، گفت: خرسندیم با ابتکاری که به خرج داده شد تا این خانه  صنایع‌دستی  که عمارتی تاریخی  و ارزشمند است به نام این شهید نامگذاری شود و امید است همانگونه که ایشان خواهان رونق صنایع دستی بود، این خانه هم رونق بگیرد و پاتوق هنرمندان شود.

بنابراین گزارش امروز همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی یکی از ۱۲ خانه صنایع‌دستی در استان فارس به نام شهید جمهور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha